Kulinarski saveti

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Kulinarski saveti

Počalji od HappyGirl taj 16/12/2007, 22:38

KULINARSKI SAVETI

Prilikom kupovine:




  • Birajte nerafinisane proizvode kao što su integralni hleb, testenine ili žitarice, koristite smeđi šećer i morsku nerafinisanu so.
  • Nabavite namirnice koje sadrže malo masti, kao što su mleko, jogurt ili posni sir.
  • Kada kupujete proizvode, čitajte etikete. Obratite pažnju na količinu mati, šećera, soli i drugih dodataka.

Kada pripremate svoj obrok:


  • Za sjedinjavanje namirnica koristite belance umesto celog jajeta, jer je žumance bogato holesterolom.
  • Izbegavajte upotrebu maslaca, a umesto njega koristite biljna ulja.
  • Margarini su poželjniji od maslaca jer su biljnog porekla (ne sadrže holesterol), ali sadrže zasićene masne kiseline. Nasuprot tome, biljna ulja sadrže nezasićene masne kiseline koje smanjuju nivo holesterola u krvi.
  • Smanjite količinu mesa i masnoće u paprikašu. Pokušajte da ih zamenite povrćem ili proizvodima od soje.
  • Ako jedete meso, izbegavajte vidljive masnoće. Nemojte jesti kožicu sa pilećeg mesa jer se u njoj magomilava mnogo masti.
  • Koristite maksimalno sezonske plodove u svežem stanju.
  • Kada postavljate sto sa hranom, potrudite se da on pruža šarolikost boja i ukusa, jer to stimuliše želudačne sokove i poboljšava varenje.
  • Izbegavajte ponavljanje istih namirnica u obroku; npr. supa sa rezancima i makaroni; jaja i krem na bazi mleka i jaja.

Kako spremiti povrće?




  • Potrudite se da povrće upotrebljavate sirovo.To je najbolji način da se iskoriste njegova svojstva, mineralne soli vitamini, enzimi. Naravno da to izuskuje zdrave zube i brižljivo žvakanje.Ovakva ishrana pružiće vam bez sumnje nove osvežavajuće ukuse. Da li ste nekad probali srce artičoke u salati sa uljem i limunom? Ili rendanu, začinjenu šargarepu?
  • Izbegavajte prženje pri kojem se ulje pretvara u različite štetne hemijske supstance (naročito akrolein), koje usporavaju i otežavaju varenje. Ako već pržite, koristite maslinovo ulje koje je stabilnije na visokim teperaturama.Potrebno mu je više vremena da oksidiše i postane štetno.
  • Povrće spremljeno u električnoj pećnici, na drva ili na gas veoma je ukusno i lako svarljivo. Ispecite tako crvene paprike, crni luk, krpmpir, plavi patliđan, praziluk.Dodajte malo ulja i sitno seckanog belog luka.
  • Hrana spremljena na pari i u mikrotalasnim pećnicama- i to su neki od načina kuvanja povrća. Mikrotalasna pećnice su optužene da hemijski menjaju kvalitet hrane.Iako to nije čvrsto dokazano, oprezno koristite taj aparat.
  • Kda spremate povrće, činite sa što manje vode, jer ona rastvara vitamine i mineralne soli. U svakom slučaju, od vode u kojoj je kuvano povrće može se napraviti supa, ili se ta tečnost može piti topla, kao zimski napitak.

Da biste sprečili uništavanje vitamina za vreme kuvanja


  • Povrće stavite u ključalu vodu.Na taj način se kiseonik, koji se normalno rastvara u vodi, oslobađa i ne izaziva oksidaciju vitamina, čime se čuvaju sva njihova svojstva
  • Ne ljuštite koru sa povrća (krompir, šargarepa), jer ona sprečava ubljenje vitamina i njihovo rastvaranje u vodi.
  • Secite povrće na sitne komadiće. Veliki komadi zahtevaju duže kuvanje, pri čemu se na toploti, gube vitamini.
  • Probajte da što pre upotrebite skuvanu hranu. Ostatak držite u frižideru, poklopljeno ili pokriveno plastičnom, papirnom ili aluminijumskom folijom.Kiseonik iz vzduha uništava vitamine putem oksidacije.

_________________
Što je u ljudi nemoguće u Boga je moguće. Luka 18:27

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers
"Kada bi svakoga koga sretnemo tretirali sa toliko ljubavi kao što to činimo sa nama omiljenom mačkom i oni bi verovatno počeli da predu."
avatar
HappyGirl

Broj poruka : 13265
Location : Uvek na oblacima :)
Datum upisa : 05.12.2007

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu